Mevsimlere Göre Yaşa !



Bu aralar camdan dışarı baktığınızda dikkatinizi ilk çeken şey ne oldu ? Her şeyden önce bu aralar nasıl hissediyorsunuz ? Benim dikkatimi çeken ilk şey mevsiminden önce açmış çiçekler, oldukça dengesiz bir kış mevsimi ve bunun bir görünüp bir kaybolan güneş gibi, benim duygularım üzerinde yarattığı dalgalanmalar.

Sanırım bu konuda mutsuz olan sadece biz değiliz. Geçen sene ve bu sene varlığını gözle görülür şekilde hem çevremde hem üzerimde hissettiren mevsim değişimi beni ciddi ciddi oturup bunu düşünmeye itti. Derken bu düşünceleri savuşturmak için rastgele açtığım kitapta bir yazıya denk geldim " mevsimlere göre yaşa " diyordu. Tesadüf diye bir şey yoktur.  Bu yazının doğru zamanda karşıma çıkması gibi.

Şu an sihirli kelimeleri söyledim aslında "doğru zaman". Beni daha derin düşünmeye iten bu sözün aslında en açık hali. Bu aralar hissettiğim şey tam olarak "mevsimsizlik".
Halbuki mevsimler daha ilkokulda öğrendiğimiz bir şey, hatırlıyor musunuz duvarda asılı olan dört mevsim tablosunu ? Hatta mevsimleri saymakla kalmaz hangi mevsimde hangi meyve ve sebzelerin yetiştiğini tek tek sayardık. Peki şu an bana kim sayabilir bunu ? Artık hiçbir şeyin mevsimi yok istediğimiz şeyi, her mevsimde tatsızda olsa hormonlu da olsa elde edebiliyoruz.

Halbuki zamanın bize öğrettiği bir şey var yıllardan beri. Her şeyin bir vakti var.Her şeyin bir "doğru zamanı" var.  Kimse bize sen vaktinden önce çiçek açamazsın demedi ama bu benim gözümde rayından çıkan bir tren gibi. Her şey birbiriyle bir döngü halinde ve sen birinin zamanıyla oynadığında diğer şeylerinde zamanıyla oynamış oluyorsun. Bu bana kelebek etkisini çağrıştırmıyor değil.

Peki mevsimine göre nasıl yaşanır ? Kendi üzerimizden düşünecek olursak.Bazen yapmak istediğin şey için düşünürsün, defalarca denersin olmaz. Çabalarsın olmaz.Çünkü eksik olan tek şey doğru zamandır. Beklemek, sabırla beklemek ve doğru zamanda harekete geçmektir olay. Sadece şu soruyu sor kendine, yapmak istediklerin için mevsim doğru mu ?

Yazımı beğendiyseniz lütfen abone olmayı ve diğer hesaplarımdan beni takip etmeyi unutmayın !

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bir Ülke Düşünün Herkes Mutsuz !

Instagram Profil Fotografı Neden Görünmüyor ?