Kitap Incelemesi : Karmaşık Duygular - Stefan Zweig


K Ü N Y E

Yazar : Stefan Zweig

Çevirmen : İlknur İgan

Yayınevi : İş Bankası Kültür Yayınları, Modern Klasikler

Sayfa sayısı : 256



Selam ! 🌈
Bir solukta okuyup bitirdiğim "karmaşık duygular" hakkında yorum yapmak için sabırsızlanıyordum. İşte o an geldi !

Henüz yeni, Hayvanlardan Tanrılara Sapiens'i bitirmiştim ki hiç ara vermeden Zweig''in bu kitabına başlama cesaretini gösterdim. Cesaret diyorum çünkü bana göre okuduğumuz kitaplar arasında bir soluklanma arası olmalı ki bir kitabın etkisinden çıkıp diğer kitaba tamamen adapte olabilelim.

Ben bu şansı kendime tanımadım ama bu kitabı okumak için sabırsızlandığımdan değil aksine bir ön yargı bile söz konusuydu. Zweig'in genelde psikolojiye eğildiğini ve insan ilişkilerinde de bu tür konuları çözümleyip kitaplarında yer verdiğini genel olarak biliyorum buna rağmen okuyayım da bitsin gözüyle baktığım bir kitabı bu kadar seveceğimi tahmin edemezdim. 👍

İÇERİĞİ HAKKINDA

Bu kitabı başta bana en çok sevdiren olay , bölümlerden oluşması. Bölümlerden oluşan arada ve mola vermemizi sağlayan kitapları daha bir çok seviyor, daha sıkı sarılıyorum nedense...

Kitap yedi bölümden , yedi farklı olaydan oluşuyor. Her birinde farklı karakterler ve konular işlense de genelde ikili ilişkiler üzerinde yoğunlaşılmış ve adından da anlaşılacağı üzere kişilerin kendi içlerinde yaşadıkları çelişkilere yani "karmaşık duygulara" yer verilmiş.

Her bölümü bir solukta okusam da en çok beni etkileyen bölüm sıralaması sondan başa doğru gidiyor desem daha doğru olacak, kitapla ters orantı şekilde.  Karmaşık Duygular... Bir Yüreğin Çöküşü..Zıt İkizler.. Alacakaranlık Hikayesi... Unutulmuş Düşler ...

Yeri gelecek  Helena, yeri gelecek Sophia olacaksınız.Birbirine oldukça zıt iki kardeşin  çekişmelerini, rekabetlerini hayretler içerisinde izleyip bu karmaşa arasında ne istediklerini bilmeyen bu kardeşlerin ne gibi ortak bir payda da buluştuklarına hem şaşıracak hemde bildiğiniz bir hakikatle yeniden yüzleşeceksiniz.Zaman ! ⏳

Yeri gelecek sizi sevmeyen bir kişiyi sevecek, sizi seven kişiye yabancı gözlerle bakacak, Üniversitede ünlü bir profesörken , çalışmalarınıza ilgi duyan öğrencileri belki sadece bir öğrenciyi sır(?) gibi sevecek, Kocaman bir malikane'nin uşağı olarak belki hanımınızdan hoşlanabilme ihtimalini sevecek, başka bir bölümde Erikayla beraber işinde başarılı bir müzisyenle birlikteliğe başlayıp arzularına cevap veremeyeceksiniz belkide ...

Kitapla ilgili asla benim kadar ön yargılı olmanızı istemem çünkü olaylar , nasıl olduğunu anlamadığınız bir şekilde sizi içine çekiyor ve inanın o bölüm bitmeden yerinizden kalkmak istemiyorsunuz. Zweig'in  Satranç'ta verdiği tadı bu kitapta ikiye katlaması gerçekten çok hoşuma gitti ve şimdiden diğer kitaplarını okumak için sabırsızlanıyorum.

SEVGİLER ! 💋

Yorumlar

  1. Merhaba ! Bu harika öneri için teşekkürler, yazılarının devamının gelmesi dileğiyle

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bir Ülke Düşünün Herkes Mutsuz !

Mevsimlere Göre Yaşa !

Instagram Profil Fotografı Neden Görünmüyor ?